چنانچه پس از صدور و ثبت صورتحساب فروش، نیاز به اصلاح اقلام اطلاعاتی صورتحساب به غیر ازاقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار و یا اقلام اطلاعاتی مربوط به کالا/خدمت باشد، صادرکننده صورتحساب الکترونیکی می بایس...
چنانچه پس از صدور و ثبت صورتحساب فروش، نیاز به اصلاح اقلام اطلاعاتی صورتحساب به غیر ازاقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار و یا اقلام اطلاعاتی مربوط به کالا/خدمت باشد، صادرکننده صورتحساب الکترونیکی می بایست صورتحساب جدید(اصلاحی)که از نظر نوع و الگوی صورتحساب مطابق صورتحساب اصلی(مرجع)بوده و حاوی شماره منحصربه فرد مالیاتی صورتحساب مرجع است را صادر و در سامانه مؤدیان ثبت نماید. نکته : نوع و الگوی صورتحساب، اقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار برای اصلاح آنها میبایست صورتحساب مرجع ابطال و صورتحساب جدید صادر گردد. نکته : صدور صورتحساب اصلاحی بر روی صورتحساب اصلاحی با رعایت شروط مندرج در سند دستورالعمل امکانپذیر است. بدیهی است، آخرین صورتحساب اصلاحی که وضعیت تایید آن مشخص شده باشد می بایست به عنوان صورتحساب مرجع در نظر گرفته شود. نکته: اگر صورتحساب مرجع خود اصلاحی باشد، برای صدور صورتحساب اصلاحی بعدی ، مرجع حتما باید در یکی از وضعیتهای(تایید شده/تایید سیستمی/عدم نیاز به واکنش/عدم امکان واکنش)باشد.
نویسنده مطلب